
Ewentualne zyski z reklam
Podstawową rzeczą, na jakiej zarabiają strony internetowe, są wyświetlane na nich reklamy. Taką opcję może włączyć sobie każdy, szczególnie jeśli nie jest to strona utrzymywana za darmo pod cudzą domeną. Dzięki takim przychodom możemy spokojnie utrzymać naszą stronę, bo za jej posiadanie musimy płacić, ale także zarobić coś dla siebie. Im większy ruch na naszej stronie, tym więcej wyświetlonych reklam. Choć stawki nie są wysokie, szczególnie dla mniejszych blogów czy prywatnych witryn, to możemy sobie za ich pomocą dorobić właśnie dzięki zwiększaniu ruchu na naszej stronie internetowej.
Wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Dziś najważniejsze jest, jak wysoko stoisz w rankingach wyszukiwania. Większość z nas klika w pierwsze trzy wyszukiwania, które podpowiada nam Google i przeważnie nie musimy już schodzić niżej, nie mówiąc już o przeskakiwaniu na kolejną stronę wyników. Im więcej osób odwiedza naszą stronę, tym bardziej atrakcyjna wydaje się ona dla algorytmu. Zadaniem wyszukiwarki jest odpowiedzenie na potrzebę klienta, a najlepiej będzie to zrobić, podsuwając mu najpopularniejsze witryny, z których inni chętnie korzystają. A wiadomo, im wyżej jesteśmy w rankingu pozycjonowanie, tym więcej osób do nas zagląda.
Szansa na polecenie, nawet przy braku zakupów
W przypadku prowadzenia sklepu internetowego nie każda osoba, która wejdzie na naszą stronę, zdecyduje się na wydanie u nas pieniędzy. Ale nie oznacza to, że w żadnym wypadku nie przełoży się na nasze zarobki. Bardzo często bowiem osoby odwiedzające nasz sklep zapisują go sobie na później, żeby móc do nas wrócić, ale wysyłają konkretne produkty do swoich znajomych, na przykład osób, które szukały podobnych przedmiotów. Każde wejście na naszą stronę może być potencjalnym zyskiem, musimy tylko pamiętać o tym, żeby witryna była atrakcyjna i zachęcała do pozostania na niej na dłużej i przeszukania naszej oferty.
Źródło: https://www.socializer.pl