Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Ziębice
Wycieczka do Brukseli

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
W ramach nagrody za zajęcie pierwszego miejsca w VIII Turnieju Wiedzy Pierwsza Pomoc wyjechaliśmy na wycieczkę do Brukseli. W wyprawie udział wzięli absolwenci GP: Paulina Prusko i Olimpiusz Hyla, a także uczennica klasy 3 e, Marcelina Wiśniewska oraz opiekunki: Katarzyna Ochał i Magdalena Śledź.
Wycieczka do Brukseli
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Wycieczka do Brukseli
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

raz z innymi nagrodzonymi Dolnoślązakami rozpoczęliśmy podróż autokarem do stolicy Unii Europejskiej. Dotarliśmy na miejsce w poniedziałek (18.04.2011) ok. godz.13.00 i zostaliśmy zakwaterowani w Hostelu Sleepwell na trzy doby hotelowe. Po krótkim odpoczynku mogliśmy rozpocząć zwiedzanie tego pięknego i jakże sławnego miasta. Do zobaczenia było wiele, min.: Katedra św. Michała i św. Guduli, Wielki Plac, Ratusz, Giełda i inne cuda architektoniczne. Znana ze wspaniałej czekolady Belgia kusiła setkami sklepów z tymi wyrobami - nikt więc nie zapomniał o zakupie choćby pudełka.

Następnego dnia udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego, gdzie poznaliśmy tajniki pracy europosła i zjedliśmy lunch. Mogliśmy także obejrzeć Salę Plenarną i inne pomieszczenia owej instytucji. Po południu przyszedł czas na sławne Atomizm - powiększony 165 miliardów razy monumentalny (103 m wysokości, 2400 ton) model kryształu żelaza. Do najwyższej kuli, gdzie znajduje się platforma widokowa z panoramą Brukseli, prowadzi winda, która wwozi maksymalnie 22 pasażerów w 23 sekundy. Na zaproszenie europosła Jacka Protasiewicza uczestniczyliśmy także w projekcji filmu „Jan Paweł II: Szukałem Was”. Seans filmowy odbywał się w siedzibie Parlamentu Europejskiego, gdzie powitali nas m.in.: przewodniczący PE, Jerzy Buzek oraz organizator wycieczki, poseł Jacek Protasiewicz, który po pokazie poświęcił nam kilka chwil, oprowadzając po swoim gabinecie i omawiając specyfikę swojej pracy w PE.

Kolację zjedliśmy w jednej z polskich restauracji, a potem udaliśmy się do hotelu na zasłużony odpoczynek.

W środę rano (20.04.2011) wszyscy mieliśmy możliwość spędzenia kilku godzin, spacerując po mieście, by przed wyjazdem nacieszyć się jeszcze jego pięknym widokiem. Nikt nie przegapił tej okazji, co świadczy o naprawdę udanym, niezapomnianym wyjeździe.

Marcelina Wiśniewska

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.